Synpunkter dricksvatten

LÄS MER

Här kan du lämna synpunkter på ditt dricksvatten.

Om ditt vatten är missfärgat, luktar eller smakar konstigt så råder vi dig att spola kallvatten i alla dina kranar i minst 30 minuter. Ofta beror avvikande lukt eller smak på att vattnet varit stillastående i ledningarna, till exempel om man varit bortrest. Om problemet kvarstår kan du anmäla det genom denna e-tjänsten. Kolla även om dina grannar har samma problem. Är det bara du som har problem beror det troligen på servisen i din egen fastighet eller din lägenhet. Bor du i lägenhet kontaktar du din fastighetsskötare.

Kontrollera om det är lika dåligt tryck i alla kranar i huset. Om inte, kontrollera så att silarna inte är igensatta. Kontrollera sedan om ventilerna vid vattenmätaren är öppna. Kolla även om dina grannar har samma problem. Är det bara du som har problem är felet troligen i din egen fastighet. Om även grannarna har samma problem kontakta vatten- och avloppsenheten via kommunens växel på 0520- 65 95 00 eller denna e-tjänst. Utanför kontorstid kan du ringa SOS Alarm Göteborg på 031-703 16 95. Bor du i lägenhet kontaktar du din fastighetsskötare.

Ibland kan dricksvattnet i kranen vara vitaktigt eller upplevas som lite "dimmigt". Det beror oftast på att det är luft i dricksvattnet. Det är helt ofarligt och åtgärdas genom att låta dricksvattnet stå en stund i glaset eller tillbringaren innan du dricker det. Luften försvinner då från vattnet.

Frågor om e-tjänsten

Camilla Björklund
camilla.bjorklund@lillaedet.se

Personuppgiftsansvarig

Samhällsnämnden
kommunen@lillaedet.se

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa